© Playboy
Playboy komt nu ook met denimcollectie en richt zich daarmee volop op mode-industrie
In de jaren negentig waren ze niet weg te denken uit het straatbeeld: de konijnen van Playboy. Van strings tot T-shirts en alles daartussen, zolang ze het logo maar droegen. Maar een combinatie van grensoverschrijdend gedrag achter de schermen, seksisme en een veranderde tijdgeest deed het konijn verdwijnen. Tot nu, want na een nieuwe collectie lingerie komt Playboy voor het eerst met een jeanslijn op de proppen.
Het merk Playboy wil zich met zijn nieuwe denimcollectie richten op de toekomst en die ligt in de mode-industrie. Eerder deze maand lanceerde Playboy nog drie lingeriecollecties die, in tegenstelling tot het verleden, niet bol staan van de grote namen binnen Playboy, maar vrouwen er vooral wil toe aanzetten hun innerlijkheid te tonen.
De verschuiving in perceptie gebeurt onder het toeziend oog van nieuwe creatief directeur Mel Floyd. Die laatste noemt in de nieuwe lijn lingerie in een interview met Hypebae dan ook vooral “inspirerend”. “Lingergie kan mensen veranderen. Het werkt als een pak voor superhelden. Eenmaal je de lingerie aantrekt, zie je jezelf in een compleet ander licht.”
En dat heldenpak wordt nu uitgebreid met denim, achttien stuks in totaal voor zowel mannen als vrouwen. De broeken, van strakke skinny jeans tot baggy modellen en de ‘boyfriend’ jeans, zijn allemaal voorzien van het logo: van een klein logo op de achterzijde van de tailleband tot een volledig logopatroon op beide pijpen.
Wat Playboy-baas Hugh Hefner van al die stof vindt, zullen we nooit weten. De oprichter overleed in 2017 op 91-jarige leeftijd in de inmiddels beruchte Playboy Mansion.
De jeans is te koop op de website van Playboy. Prijzen variëren van 70 euro voor een jasje tot 120 euro voor een broek.
Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Hoofdpunten
Zo bewijst privédetective of je partner vreemdgaat: “Als je deze job doet, moet je niet bang zijn”
Vicky verloor haar broertje 30 jaar geleden: “Zie ongeval nog elke dag voor me”
SOS Budget: win droomreizen, een jaar gratis boodschappen en een jaar gratis tanken
Herman Verbruggen mist Skiwi al: “Ik ben echt heel erg teleurgesteld. Ik keek uit naar het vervolg”
Beste van Plus
Lees meer
‘De master’, de visionair maar ook ‘Wacko Paco’: Paco Rabanne was excentriek in zijn modehuis én daarbuiten
GETEST. De steiltang die je ook op nat haar mag gebruiken: “‘Wat heb jij met je haar gedaan’, zegt mijn schoonmoeder”
Move over Gucci, dit is het nieuwe populairste merk van het moment
Angèle prijkt op cover van Franse Vogue