© Chris Nelis

Vet in slecht gewassen linnen veroorzaakt brand in wassalon in Winterslag

GENK -

Donderdagavond is in wassalon Mr. Ecowash in de Vennestraat in Winterslag (Genk) brand uitgebroken. Het vuur ontstond in een van de droogkasten door vet dat was blijven hangen in slecht gewassen linnen.

De brand ontstond even voor 17 uur. Enkele aanwezige klanten in het wassalon werden opgeschrikt toen ze rook zagen en een brandgeur roken. Ze verwittigden de hulpdiensten en gingen meteen naar buiten. De brandweer Oost-Limburg kwam het vuur blussen.

Uitbater Mehmet Demir kent de oorzaak van de brand. “Heel wat horecazaken brengen hier hun tafellinnen, voorschoten en servetten om te wassen en te drogen”, legt hij uit. “Maar als die niet voldoende gewassen zijn, blijven daar vetstoffen in hangen. Door de warmte in de droogkast kan dat vet verbranden. Met de toestellen zelf is er geen enkel probleem.”

“We gaan het in ieder geval met de uitbater van de horecazaak in kwestie bespreken. Ze moeten er in de toekomst op letten dat alles voldoende gewassen is voor ze het in de droogkast steken. Ook voor de verzekering.” De schade bleef grotendeels beperkt tot de droogkast waar de brand uitbrak. De rest van het wassalon liep wel rookschade op.(Chris Nelis)

©  Chris Nelis

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Lees meer