©  112 Meldingen Limburg

Bilzense brandweerman voorkomt dat duifjes op fornuis brand veroorzaken bij 90-jarige buurvrouw

Bilzen
Marij Wyers

Een brandweerman van het korps van Bilzen heeft zaterdag rond 17 uur kunnen voorkomen dat het appartement van zijn 90-jarige buurvrouw in brand vloog. De vrouw was niet thuis en had nog duifjes in een braadpan op het fornuis staan.

De buurman-brandweerman liet zijn hond uit en hoorde op dat moment het brandalarm loeien. Er hing ook een brandgeur. “Ik heb aangebeld maar mijn buurvrouw was er niet. Ze zat een paar honderd meter verder in de Brugstraat, bij haar dochter. De kleindochter is met de sleutel komen aanrennen en zo zijn we naar binnen kunnen gaan nog voor de brandweerwagens met mijn collega’s er waren”, zegt de brandweerman. Het fornuis werd uitgezet en zo werd vermeden dat er vuur uitbrak. De kleindochter kreeg redelijk wat rook binnen en is voor controle naar het ziekenhuis. Dankzij het snel en alert optreden van de buurman is er geen schade in het appartement.

 maw

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Lees meer