©  Balenciaga

Knuffelberen met bdsm-accessoires: Balenciaga verwijdert campagne na kritiek over seksualiseren van kinderen

Modehuis Balenciaga heeft een nieuwe campagne offline gehaald, nadat het beschuldigd werd van het seksualiseren van kinderen. Het merk heeft zich intussen verontschuldigd voor de bewuste beelden en wil juridische stappen nemen tegen de verantwoordelijken.

Op sociale media ging de nieuwe campagne van Balenciaga vlot over de tongen. Op de beelden waren kinderen te zien die knuffelberen vasthadden, die uitgedost waren met bdsm-accessoires. Dat zorgde voor heel wat commentaar op Twitter, waarbij mensen het merk beschuldigden van het seksualiseren van kinderen.

Balenciaga haalde de campagne offline en verschuldigde zich in een bericht op Instagram. “Wij excuseren ons oprecht voor elke belediging die onze kerstcampagne heeft veroorzaakt. Onze pluche beer-tassen hadden niet in deze campagne bij kinderen mogen staan. We hebben de campagne onmiddellijk verwijderd van alle platforms”, klonk het.

Het merk verontschuldigde zich ook voor het tonen van “verontrustende documenten.” Dat statement ging over een campagnebeeld waarop een document te zien was dat mogelijk een juridische uitspraak was in een zaak rond kinderporno. “Wij verontschuldigen ons voor het tonen van verontrustende documenten in onze campagne. Wij nemen deze zaak zeer serieus en nemen juridische stappen tegen de partijen die verantwoordelijk zijn voor het maken van de set en het opnemen van niet goedgekeurde items voor onze lente ‘23 campagne fotoshoot. Wij veroordelen misbruik van kinderen in elke vorm. Wij staan voor de veiligheid en het welzijn van kinderen.”

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

(sgg)

Aangeboden door onze partners

Niet te missen