Brandweer Tongeren redt hond uit brandende flat

Tongeren -

Door een oververhitte pan is vrijdagavond rond 18 uur brand uitgebroken in een flat in de Raperiestraat in Tongeren. De brandweer van Tongeren kon een hond redden. Na de bluswerken bleek er vooral rookschade.

Dirk Roefflaer

De medebewoners verlieten het appartementsgebouw in de smalle verbindingsstraat tussen de Henisstraat en de Zagerijstraat, in de Tongerse stationsbuurt. Niemand raakte gewond.

Het vuur brak uit in de keuken op de eerste verdieping van het woonblok van de sociale huisvestingsmaatschappij. Daar was een pannetje op het fornuis blijven staan. In het appartementsgebouw zijn vijf flats. “De medebewoners hadden het alarm gehoord en hebben iedereen gewaarschuwd. We hebben de hond bevrijd. Er is enkel rookschade”, zegt brandweerofficier Bert Thys.

De brand brak uit in de keuken op de eerste verdieping van het appartemensgebouw. ©  Dirk Roefflaer

Aangeboden door onze partners

Immo

Jobs in de regio