©  jcr

Appartement onbewoonbaar na brand

SINT-TRUIDEN -

Donderdagmiddag brak brand uit in appartement op het gelijkvloers van een woonblok in de Gazometerstraat te Sint-Truiden. De brand ontstond in een van zetels. De bewoners ondernamen zelf een bluspoging met de poederblusser waardoor er heel wat poeder zich verspreide in de gemeenschappelijke trappenhal.

Jozef Croughs

“De bewoners van de hogerop gelegen woningen dachten dat het rook was en gingen in hun appartementen. Wij zijn toegekomen, blusten het vuur verder af en brachten de verbrande zetel naar buiten, “zegt brandweerkapitein Gert Linten. Zodra het veilig was konden de bewoners van boven veilig naar buiten. “De bewoners van het getroffen appartement hadden door het bluspoeder geïrriteerde luchtwegen en kregen ter plaatse de nodige medische verzorging. Hoe de brand begon, is nog onduidelijk. Omdat er veel bluspoeder werd gebruikt, adviseerden wij om de woning tijdelijk onbewoonbaar te verklaren”, besluit Linten.

Gelukkig was er geen uitbreiding naar de andere appartement en konden de andere bewoners vrij snel terug naar hun woning. jcr

 ©  jcr

Aangeboden door onze partners

Immo

Jobs in de regio