©  Belga

Klanten van BNP Paribas Fortis zien geld tweemaal van rekening gaan door IT-incident

Bij BNP Paribas Fortis heeft zich woensdagvoormiddag een IT-incident voorgedaan. Hierdoor zijn een aantal transacties - zo’n 7 procent van het totale volume- dubbel geboekt, bevestigt woordvoerster Hilde Junius. “We zijn al begonnen met de eerste rechtzettingen. Later vandaag en morgen volgen nog meer rechtzettingen, klanten moeten vooral niets zelf doen.”

tgBron: BELGA

“Het ging om betalingen in winkels, geldafhalingen, overschrijvingen, mensualiteiten voor een persoonlijke leningen, maar bijvoorbeeld ook verrichtingen in het voordeel van de klant”, zegt de woordvoerster. Die zullen nu allemaal zo snel als mogelijk weer ongedaan gemaakt worden, belooft ze. Er werd hiervoor een prioriteitenlijst opgesteld, de eerste rechtzettingen zijn intussen gebeurd.

De bank vraagt aan klanten om zelf niets te doen, de rechtzetting gebeurt automatisch. Ze excuseert zich ook bij de getroffen klanten voor het ongemak.

Intussen is het probleem opgelost en verlopen alle transacties weer normaal.

Meer over BNP Paribas Fortis

Aangeboden door onze partners