© Serge Minten
Progeriapatiënt Michiel is nu ook een merk: “Truien, petten en T-shirts met mijn naam”
Progeriapatiënt Michiel Vandeweert (24) heeft truien, T-shirts en petten met zijn eigen logo uitgebracht. “Het is een droom om ooit mensen in het echt tegen te komen die mijn merchandising dragen.”
Michiel vierde nog maar pas zijn 24ste verjaardag, en brengt ter ere daarvan nu zijn eigen merchandising-collectie uit. “Ik ben al een hele tijd bezig met streaming op Twitch, YouTube en TikTok”, zegt hij. “Daar kreeg ik vaak de vraag wanneer ik mijn eigen merchandising zou uitbrengen. Ik ben er meer dan een jaar mee bezig geweest en ben blij dat het er nu eindelijk is.”
In de collectie zitten hoodies, T-shirts en petten, zowel voor kinderen als voor volwassenen. “Het plan is dat er in toekomst nog wel meer dingen bijkomen. Sowieso longsleeves. Maar het zal wellicht wel bij bovenstukken blijven.” Michiel koos voor de kleding de meest comfortabele stuks uit. “Ik heb zelf merchandising van een ander merk. Hun truien vond ik heel nice, zowel qua materiaal als de manier waarop ze zitten. Dus heb ik hen gevraagd welk merk zij gebruiken en ben ik voor hetzelfde gegaan.”
© Serge Minten
Op alle items prijkt Michiels eigen logo. “Dat heb ik al een tijdje. Ik liet het voor mijn Twitch-kanaal maken door een designer op Twitter, voor tien euro.” Waarom iedereen zijn collectie moet kopen? “Zodat ik veel geld op mijn bankrekening heb staan. (lacht) Nee, mensen moeten zich zeker niet verplicht voelen. Maar ik vind het wel leuk als ze het kopen. Het is een droom om ooit mensen in het echt tegen te komen die mijn merchandising dragen, en te zien dat ze mij steunen. Ik vind de kleding zelf heel cool. Ik kan wel begrijpen dat sommigen het misschien raar vinden om met de naam van iemand anders rond te lopen. Maar het is vooral om mij te supporten. En van mijn kant is het een manier om iets terug te doen voor de mensen die fan zijn. Zodat ze me kunnen steunen, maar er ook iets voor terugkrijgen.” De opbrengst wil hij investeren in nieuwe merchandising. “Ik ken bepaalde designers waar ik heel graag mee zou samenwerken, maar daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan vast.”
© Serge Minten
Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
De merchandising is te koop via tinyurl.com/michielvdw
Hoofdpunten
Maasmechelaren gearresteerd op verdenking van dodelijke afrekening in Nederland
Meer dan 1.000 mensen nemen afscheid van Omar en zijn vader Mbark: “De opkomst is ongezien”
Patricia en Ronald waren de eersten die er trouwden, nu is Diepenbeekse feestzaal op zoek naar álle 2.000 koppels
Belgisch koppel weigert vliegticket voor baby te kopen en laat kind achter in Israëlische luchthaven
Lees meer
Auto op kant in Diepenbeek: vrouw lichtgewond
Patricia en Ronald waren de eersten die er trouwden, nu is Diepenbeekse feestzaal op zoek naar álle 2.000 koppels
UCLL en KU Leuven bereiden leerlingen voor op wetenschappelijke studie tijdens Tech Day
UHasselt ontwikkelt dataplatform in strijd tegen darmkanker: “Al 750 nieuwe gevallen dit jaar”