© Shutterstock
Louis Vuitton brengt speciaal voor Knokke ontworpen handtas op de markt
Het Franse luxemerk Louis Vuitton wijdt een nieuwe handtas aan Knokke. Als ze aan je pols bengelt, kunnen passanten meteen zien dat je fan bent van de Belgische kuststad. De plaatsnaam staat er namelijk duidelijk op. Het exclusieve accessoire is uitsluitend verkrijgbaar in – u raadt het al –Knokke.
In een themahoek in de Louis Vuitton-winkel van Knokke vinden klanten alles wat ze nodig hebben voor een zomer in eigen stad. Daarbij hoort ook een witte handtas met Knokke cursief geschreven in een groen lettertype: een eerbetoon aan de mondaine badstad.
Het accessoire is alleen maar te koop in de Knokse boetiek, gelegen op de Kustlaan, en beperkt in oplage. Voor de creatie, gebaseerd op het ‘OnTheGo’-model en de rally van Knokke-Le Zoute betaal je 2.700 euro. De bijbehorende campagne werd geshoot door fotografe en echtgenote van Bazart-zanger Mathieu Terryn, Marie Wynants. Fans en verzamelaars die de tas niet kunnen bemachtigen, krijgen volgend jaar een nieuwe kans. Het Franse modehuis zal voortaan elk jaar een limited edition-handtas maken voor Knokke.
Dat doet het trouwens al langer voor zestien andere locaties, waaronder het Franse Saint-Tropez, het Italiaanse Capri en het Griekse Mykonos. Het is ook niet helemaal nieuw dat Knokke in de schijnwerpers staat. In 2010 lanceerde Vuitton de eerste editie van de Knokke bag. Vijf jaar later, in 2015, introduceerde het label een tweede editie. Sindsdien wordt er elk jaar een speciale editie aan de badstad gewijd.
Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Hoofdpunten
Na drama’s met Emilia en Simone: zo kan je dementerende overal en altijd terugvinden
Dagelijks ruim twee incidenten op bussen van De Lijn in Limburg
Wagnerbaas doet opvallende Oekraïense aanvalsplannen uit de doeken: “Quatsch, dat is een ‘no go’ voor Washington”
Meryame Kitir steunt vriendin met kanker: “We hebben elkaars haren afgeschoren”
Beste van Plus
Lees meer
Ex-Moschino ontwerper Jeremy Scott gaat creatief aan de slag met auto-onderdelen voor Hyundai
Zonder broek de straat op: opvallende nieuwe trend gespot bij luxemodehuizen én wereldsterren
Australië zet als eerste ter wereld standaard voor composteerbare kleding
Beyoncé en Adidas beëindigen samenwerking omwille van “creatieve meningsverschillen”