©  REUTERS

Elon Musk maakt klokkenluider belachelijk met verkoop Tesla-fluitje

Tesla heeft een bijzonder fluitje op de markt gebracht, de ‘cyberwhistle’. “Blow the whistle on Tesla!”, schreef topman Elon Musk op Twitter. Het lijkt erop dat hij met het fluitje een sneer wil uitdelen naar voormalig medewerker Owen Diaz. Die klokkenluider, in het Engels “whistleblower”, klaagde meermaals over een racistische werkomgeving in de Tesla-fabriek in het noorden van Californië in 2015 en 2016.

mtmBron: BELGA

Een jury kwam in een rechtszaak tot de conclusie dat de fabrikant van elektrische auto’s er niet in was geslaagd om te voorkomen dat de werknemer met racisme werd geconfronteerd. Tesla moest Diaz een schadevergoeding betalen van 137 miljoen dollar. Het bedrijf ging echter in beroep, volgens Tesla is het vonnis “zonder precedent in de Amerikaanse antidiscriminatiewetgeving”.

Het ontwerp van het fluitje lijkt op dat van de elektrische Cybertruck die in de loop van volgend jaar op de markt moet komen. Het fluitje kost 50 dollar, zo’n 44 euro, op de website van Tesla en het is al uitverkocht.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Meer over Tesla