“Beleving wordt het middel bij uitstek om mensen weer naar de winkel te lokken”, zeggen professor dr. Katelijn Quartier en onderzoeker Charlotte Beckers van het Retail Design Lab van de UHasselt. 

“Beleving wordt het middel bij uitstek om mensen weer naar de winkel te lokken”, zeggen professor dr. Katelijn Quartier en onderzoeker Charlotte Beckers van het Retail Design Lab van de UHasselt. ©  Karel Hemerijckx

Waarom we alleen nog winkelen als er iets te beleven valt

Diepenbeek/Hasselt -

Nu shoppen op afspraak verleden tijd is en de terrassen weer open zijn, slaken de winkeliers een zucht van opluchting. Maar wat blijkt: na een jaar run shoppen en online bestellen, is ons winkelgedrag onomkeerbaar veranderd. “Enkel de retailers die het best zijn in winkelbeleving zullen deze crisis overleven”, zeggen Katelijn Quartier en Charlotte Beckers van het Retail Design Lab van de UHasselt.

Miranda Gijsen

Meer over UHasselt

Nieuwe Video's

Nog meer nieuws