Inwoners kunnen via de gemeentelijke website voortaan zelf een afspraak vastleggen 

Inwoners kunnen via de gemeentelijke website voortaan zelf een afspraak vastleggen © Gemeente Nieuwerkerken

Sociaal huis Nieuwerkerken: online afspraak maken voortaan mogelijk, binnenkort ook snelloket

Nieuwerkerken -

De diensten van de gemeente Nieuwerkerken werken door corona al maanden alleen op afspraak. Voortaan is het ook mogelijk om niet alleen telefonisch maar ook online een afspraak te maken . Verder maakt het gemeentebestuur werk van een snelloket aan het onthaal van het sociaal huis.

Via een afsprakenmodule op de gemeentelijke website kunnen inwoners voortaan zelf een afspraak maken met de gemeente- en OCMW-diensten. De klemtoon ligt op de dienst burgerzaken, bijvoorbeeld voor het aanvragen van een eID of rijbewijs. Via enkele klikken kunnen inwoners zelf een gepast tijdstip kiezen en zo vermijden dat ze moeten wachten of aanschuiven. Voor de sociale dienst, de dienst vrije tijd en de dienst ruimtelijke ordening vraagt de gemeente wel om telefonisch een afspraak te maken, zodat de dossierbeheerder op de hoogte is en zich kan voorbereiden.

Verder maakte de gemeente werk van de herinrichting van het onthaal van het sociaal huis. Het schepencollege heeft een firma aangesteld die een ontwerp mag maken voor een vernieuwe onthaalzone, waar ook een snelloket zal worden voorzien.

  len

Via deze link kan een afspraak worden gemaakt met de gemeentelijke diensten van Nieuwerkerken. Telefonisch een afspraak maken kan nog steeds tijdens de kantooruren op het nummer 011 48 03 60.

Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio