“Tussen Neerpelt en Hamont moeten we de draden van de bovenleiding nog afrollen. Dat gebeurt via een speciale werktrein. Het zijn de laatste loodjes van de in totaal 200 km aan nieuwe bedrading.” 

“Tussen Neerpelt en Hamont moeten we de draden van de bovenleiding nog afrollen. Dat gebeurt via een speciale werktrein. Het zijn de laatste loodjes van de in totaal 200 km aan nieuwe bedrading.” © gvb

In juni rijden eerste elektrische treinen tussen Mol en Hamont

Pelt/Hamont-Achel -

Nadat in het najaar van 2018 de elektrificatie van de spoorweg tussen Mol en Hamont (lijn 19) startte, zal de 33 km lange geëlektrificeerde spoorlijn in juni operationeel worden. Ondertussen werkt Infrabel ook verder aan de elektrificatie van de spoorlijn 15 tussen Hasselt en Mol (lijn 15) die eind 2022 zal voltooid zijn. “Het Limburgse spoorwegnet zal dan volledig elektrisch zijn voor wat de reizigerslijnen betreft”, stelt Infrabel.

Meer over Infrabel

Nieuwe Video's

Nog meer nieuws