Fit & Gezond

Populairste work-out van het moment belooft buikspieren in twee weken

Print
Populairste work-out van het moment belooft buikspieren in twee weken

Foto: Shutterstock

Altijd al een wasbordbuikje gewild? Dan kun je het - mits doorzettingsvermogen - in amper twee weken bekomen dankzij de fitnessroutine van Chloe Ting. Haar zogenoemde ‘2 weeks abs challenge’ is sinds de coronacrisis een hit op sociale media en blijkt effectief.

Nog voor het wereldwijde huisarrest was de work-out van de fitnessgoeroe Chloe Ting uit Brunei populair, maar de specifieke video om in recordtempo buikspieren kregen werd ook tijdens en na de lockdown druk bekeken. Momenteel hebben al 181 miljoen mensen het filmpje bekeken.

Waar het allemaal om draait? Je buikspieren heel kort, tien minuutjes om precies te zijn, heel veel laten werken. Excuses om het niet te doen, die zijn er nauwelijks. Want je hebt enkel een matje en sportieve kleding nodig. En een beetje muziek, indien gewenst.

Vervolgens begin je aan 21 oefeningen, die elk slechts 30 seconden duren. Ertussen mag je tien seconden uitrusten. Overal ter wereld wagen mensen zich aan de intensieve training, die je om de drie dagen best afwisselt met een dagje rust, en delen ze foto’s van het resultaat. Afgebakende buikspieren na twee weken; het is niet onmogelijk.

Let wel: forceer je niet, of je houdt het niet vol. Om helemaal in vorm te raken, is het aangewezen om ook op regelmatige basis cardiotrainingen te doen. “Combineer altijd beide”, zei professor inspanningssfysiologie Eric Van Breda eerder in Het Nieuwsblad. “De volgorde maakt niet uit, zolang je er maar fitter van wordt. Ik kies bewust voor het woord ‘fitter’ en niet voor ‘slanker’. Dat laatste hangt veel meer samen met je eetpatroon dan met sporten: dat is een heel lang proces.”

Niet te missen