Leerlingen van Daltonschool De TalenTuin tonen hun talent op Lingua Podium

Print

Foto: Daltonschool De TalenTuin

Lummen - De leerlingen van de lagere school van Daltonschool De TalenTuin namen dinsdag vol overgave deel aan het talenconcours Lingua Podium in Visé. Met dit evenement wil Lingua Podium scholen en leerkrachten stimuleren om meertaligheid te integreren in hun klaswerking.

Gewapend met een goede voorbereiding, een flinke dosis enthousiasme en heel wat muzisch talent trokken we met z’n allen richting het Centre Culturel van Visé. Met het liedje “Sur ma route” palmde de eerste graad de zaal meteen in, terwijl de leerlingen van de tweede graad de klemtoon legde op geweldloos communiceren in het toneelstukje “Halte à la bagarre!”. De leerlingen van de derde graad, ten slotte, lieten de toeschouwers meegenieten van het herwerkte sprookje “C’est moi le plus fort!”.De leerlingen namen na afloop niet alleen een medaille, maar ook een heleboel fijne herinneringen, hernieuwde spreekdurf en meertalige indrukken mee naar huis. Of zoals Friedrich Nietzsche het mooi verwoordde: “Wie een vreemde taal een beetje beheerst, beleeft er meer plezier aan dan wie haar goed spreekt. Het plezier is aan de half-kundigen”.


Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio