Interieur

Ikea-collectie Virgil Abloh razendsnel uitverkocht, maar 'tweedehands' aangeboden voor dubbel van de prijs

Print
Ikea-collectie Virgil Abloh razendsnel uitverkocht, maar 'tweedehands' aangeboden voor dubbel van de prijs

Foto: Ikea

Donderdag 7 november lag de langverwachte collectie van de Amerikaanse ontwerper Virgil Abloh voor meubelgigant Ikea in de rekken. Een paar uur later is die in elk filiaal van de Zweedse meubelgigant bijna volledig uitverkocht. Sommige items verschijnen al voor het dubbele van de prijs op tweedehandssites.

Ikea-collectie Virgil Abloh razendsnel uitverkocht, maar 'tweedehands' aangeboden voor dubbel van de prijs

Wie nog items wil scoren van de zogenoemde Markerad-lijn van modeontwerper Virgil Abloh, die met Off-White zijn eigen luxelabel heeft en zich artistiek directeur mag noemen van Louis Vuitton Men, zal snel moeten zijn. De meeste stuks zijn in elke Ikea-vestiging uit voorraad. Het gaat om de iconische, meest opvallende stuks zoals de tapijten in de vorm van een rekening en een grasmat, de shoppers, klokken en lamp met print van de Mona Lisa.

De grotere stuks uit de lijn zijn hier en daar wél nog beschikbaar. Een stoel, ligbed of tafel van Abloh in je interieur integreren, kan nog. Om te weten of het item naar keuze nog voorradig is in de winkel in je buurt, kun je online de voorraad checken - al loopt die even achter op de realiteit.

Bieden op tweedehandssites

Intussen kunnen fans de felbegeerde stuks wel scoren op tweedehandssites. Daar worden bepaalde woonaccessoires al massaal aangeboden, vaak aan het dubbele van de prijs. Het tapijt in de vorm van de kassabon kostte origineel 59,99 euro. Nu kun je erop bieden vanaf zo’n 110 euro. Voor de wandlamp met de Mona Lisa , oorspronkelijk 79,99 euro, wordt tot 225 euro gevraagd.

Ikea-collectie Virgil Abloh razendsnel uitverkocht, maar 'tweedehands' aangeboden voor dubbel van de prijs

Abloh ontwierp in totaal vijftien, louter essentiële, items voor in het huis van jongvolwassenen. Het idee erachter is om hen een statement te laten maken in hun eerste stulpje. “Ik wil met de stuks in de collectie humor en ironie in huis brengen”, zei de designer eerder in een persbericht. Het voorbije jaar werden regelmatig teasers uit de lijn op de wereld losgelaten, die op veel belangstelling konden rekenen.

Niet te missen