Aangeboden door Iveco

De bestelwagen met het grootste laadvolume? Zoek niet verder

One size fits all? Dat is in de wereld van de bestelwagens al lang niet meer van toepassing. Elk bedrijf heeft zijn eigen wensen en noden. IVECO heeft dat goed begrepen. Daarom bestaat de nieuwe Daily bestelwagen in veel gedaantes en biedt hij zelfs het grootste laadvolume van de markt.

De bedrijfswagenindustrie ondergaat ongeziene veranderingen door wereldwijde trends zoals de digitalisering, automatisering en steeds hogere eisen qua service. Om maar één voorbeeld te geven: we kopen steeds meer online en verwachten dat onze pakjes zo snel mogelijk ter plaatse zijn. Deze trends hebben ervoor gezorgd dat er steeds meer vraag is naar bestelwagens, zeker in een ‘transportland’ zoals België.

De langste en ruimste
IVECO is met de Daily bestelwagen al ruim veertig jaar een begrip in dit segment. Dat heeft zeker te maken met de robuuste bouwkwaliteit én de vele keuzemogelijkheden. De Daily bestelwagen blijft voortdurend evolueren en heeft een ruimer gamma dan ooit. Door het hoge aantal verschillende laadlengtes (vijf), dakhoogtes (drie) en voertuiggewichten (vijf) leent hij zich perfect voor maatwerk. De lengte van de laadruimte van de Daily varieert van 2.610 tot 5.125 millimeter. Het laadvolume schommelt tussen 7,3 en 19,6 kubieke meter. Zoek niet verder: die lengte en ruimte vind je alleen bij de IVECO Daily.

Alles begint uiteraard met een stevig onderstel. Het sterke chassis met C-vormige langsliggers werd afgeleid van een vrachtwagen. De ophanging verschilt naargelang de uitvoering die je kiest. De enkelluchtversies (met enkele banden op de achteras) kregen bijvoorbeeld een nieuwe achterophanging, met positieve gevolgen voor de bodemvrijheid (25 mm extra), het rijgedrag bij maximale belasting en het comfort in onbeladen toestand.


Slimme tijdswinst
Ook aan het rijgemak van de bestuurder heeft IVECO gedacht. Zo blijft de draaicirkel klein en is het (voortaan iets compactere) stuurwiel verstelbaar in de hoogte en diepte. De nieuwe elektrische (in plaats van hydraulische) stuurbekrachtiging vergt bovendien minder stuurinspanning. Wie vaak in de stad rijdt, zal de lichtere City Modus van het stuur zeker waarderen. In die omgeving is ook de automatische noodrem (Advanced Emergency Braking System met City Brake Pro) een troef.

De nieuwe elektronische parkeerrem bespaart niet alleen ruimte, maar ook tijd. Ze schakelt namelijk zichzelf in en uit. Heb je al eens uitgerekend hoeveel tijd het kost om na elke stop telkens de handrem manueel te bedienen? Wie voortdurend onderweg is om pakketjes te bezorgen, is er al snel een handvol werkuren per maand mee bezig.


Achttrapsautomaat
Een aanrader is ook de Hi-Matic-achttrapsautomaat, waardoor je niet meer zelf hoeft te schakelen. Optioneel kun je deze automaat combineren met de Queue Assist om automatisch je voorligger te volgen in de file. De Hi-Matic-achttrapsautomaat is breed beschikbaar binnen het gamma (behalve met 160 pk). De Daily bestelwagen biedt keuze uit twee motoren: de 2.3 (116, 136 en 156 pk) en de 3.0 (160, 180 of 210 pk). Onder het label Blue Power biedt IVECO daarnaast nog een Natural Power-aardgasversie met 3.0-motor (136 pk).
 

Maak kennis met nieuwe IVECO Daily bestelwagen in de digitale Hi-Matic-achttrapsautomaatbrochure.
 

New Daily: change your business perspective.
Ontdek nog meer troeven van de nieuwe IVECO Daily bestelwagen. »