Aangeboden door Iveco

Waarom de nieuwe IVECO Daily Chassis-Cabine de zwaarste lasten aankan

Elke vakman zal beamen dat robuuste en betrouwbare tools onmisbaar zijn. Zoals de nieuwe IVECO Daily Chassis-Cabine met zijn beresterk chassis. Qua opbouwmogelijkheden is hij dan weer zeer flexibel: geen enkele concurrent heeft zo’n lange wielbasis.

In sectoren waar bedrijfszekerheid en stevigheid cruciaal zijn, zie je de IVECO Daily Chassis-Cabine vaak opduiken. Deze veelzijdige bestelwagen is al meer dan veertig jaar een referentie, onder meer in de bouwsector. En dat is geen toeval, want hij is vanaf de eerste tot de laatste schroef ontworpen om overweg te kunnen met lastige opdrachten.

Ladderchassis
Zo staat de Daily Chassis-Cabine, die leverbaar is met enkele of dubbele cabine, op een chassis dat aangepast is aan het totale gewicht van het voertuig en afgeleid werd van een vrachtwagen. Dat is ideaal voor de robuustheid en de weerstand tegen piekbelastingen. En wees maar zeker dat de Daily Chassis-Cabine heel wat gewicht aankan. Het laadvermogen loopt op tot 4,9 ton. De totale voertuigmassa (inclusief maximale belading) bedraagt naargelang de versie 3,5 tot zelfs 7,2 ton. Niemand doet beter in dit segment.

Nog een record: de maximale wielbasis bedraagt 5,10 meter. Er zijn zeven verschillende wielbasissen beschikbaar, waardoor de Daily Chassis-Cabine op alle behoeften kan inspelen. Het ladderchassis is door zijn vlakke structuur perfect voor de opbouw van een op maat gemaakte laadruimte of kipper bijvoorbeeld. Kabelbundels vinden gemakkelijk een plaats in de C-vormige balken.


Moeilijk terrein
Zoek je een bedrijfsvoertuig dat overweg kan met ruwer terrein? De Daily Chassis-Cabine drijft de achterwielen aan en is optioneel beschikbaar met een uitgebreide tractiecontrole (Traction Plus) voor een betere grip op een gladde ondergrond. Dit systeem helpt de bestuurder om vlot te vertrekken op modderige, besneeuwde of zanderige oppervlakken. Tot 30 km/u remt het slippende wielen af en geeft het meer koppel aan het wiel met de meeste grip. De Daily Chassis-Cabine biedt trouwens de keuze tussen enkele of dubbele wielen op de achteras.  

Zeer handig – bijvoorbeeld op een werf met hellingen door graafwerken – is de Hill Descent Control. Na een duw op de knop op het dashboard zorgt deze functie ervoor dat de Daily Chassis-Cabine met een vaste snelheid afdaalt. Dit is veiliger én minder belastend voor de remmen. Crosswind Assist helpt dan weer om bij windstoten op de juiste rijstrook te blijven door te remmen aan de kant waarvan de wind komt.


Ruime motorkeuze
Wie vaak onderweg is, weet hoe vermoeiend fileverkeer kan zijn. Met de Hi-Matic-achttrapsautomaat (niet verkrijgbaar met 160 pk) verhoog je het comfort en gun je je linkervoet rust. Meer nog: dankzij de optionele Queue Assist (met Hi-Matic en Adaptive Cruise Control) kan de IVECO Daily Chassis-Cabine automatisch je voorligger volgen in files.

De IVECO-krachtbronnen zijn van in het begin ontworpen voor zwaar vervoer. Er is zelfs keuze uit twee dieselblokken met diverse vermogens: de 2.3 (116, 136 en 156 pk) en de 3.0 (160, 180 of 210 pk). Onder het label Blue Power biedt IVECO een duurzaam alternatief: een Natural Power-aardgasversie met 3.0-motor (136 pk).
 

Maak kennis met nieuwe IVECO Daily Chassis-Cabine in de digitale brochure.
 

New Daily: change your business perspective.
Ontdek nog meer troeven van de nieuwe IVECO Daily Chassis-Cabine. »