Mode

Modemerken keren zich tegen bedrijfsleider door zijn steun aan Trump

Print
Modemerken keren zich tegen bedrijfsleider door zijn steun aan Trump

Foto: © Catwalkpictures

Twee bekende modemerken hebben één maand voor de officiële startdatum van New York Fashion Week beslist om hun geplande catwalkshow op de terreinen van Hudson Yards af te lasten. Dat besluit komt er nadat de eigenaar een geldinzamelingsactie organiseerde ten voordele van de verkiezingscampagne van Trump.

Twee modemerken zijn één maand voor de start van New York Fashion Week op zoek gegaan naar een nieuwe locatie voor hun catwalkshow. Prabal Gurung kondigde zelf aan dat het zijn geplande show in The Vessel verplaatst naar Spring Studio, en hoewel Rag & Bone nog geen officiële verklaring verspreidde heeft het modemerk volgens een welingelichte bron soortgelijke plannen.

De reden? Stephen Ross, de ontwikkelaar van Hudson Yards, organiseerde tot groot ongenoegen van de beide modemerken een geldinzamelingsactie ten voordele van de verkiezingscampagne van president Trump. Vorige week woensdag sprak Prabal Gurung nog verzoenende woorden op Twitter: “Mijn doel is om een dialoog op te starten en - hopelijk - mensen van mening doen veranderen. Nadat ik echter over de geldinzamelingsactie hoorde, heb ik er meteen voor gekozen om mijn toezegging in te trekken.”

De annulatie van de beide modemerken is één van de laatste pogingen om Stephen Ross en zijn bedrijven, zoals Equinox, SoulCycle en Blink Fitness te boycotten nadat het nieuws over Trump bekend werd gemaakt door The Washington Post. Ontwerpster Dana Lorenz van Fallon Jewelry trok zich zelfs terug uit Council of Fashion Designers of America (CFDA), het orgaan dat instaat voor de organisatie van New York Fashion Week, omdat de echtgenote van Stephen Ross ook hierin zetelt.

Niet te missen