Food

Sergio Herman lanceert eigen koffiemerk

Print
Sergio Herman lanceert eigen koffiemerk

Foto: Chantal Arnts

Sterrenchef Sergio Herman lanceert zijn eigen koffiemerk ‘Inkbrew Coffee’. De Nederlander ontwikkelde samen met een team experten,waaronder ‘koffieoloog’ Annelies Houwen, twee varianten: een medium roast en een dark roast.

“Koffie is een essentieel onderdeel van de dag en dus ook van de restaurantbeleving”, zegt Herman in een persbericht. “Ik wil graag alle onderdelen van een restaurantbezoek onder de knie krijgen en ook koffie hoort daarbij: het maakt een bezoek af.”

Arabica-bonen

Voor de creatie van ‘Inkbrew Coffee’ deed Herman een beroep op een team experten, waaronder ‘koffieoloog’ Annelies Houwen. Er werd gekozen voor twee varianten: de medium roast en de dark roast, allebei op basis van Arabica-bonen. “De dark roast is intens en kan je vergelijken met een powershot: perfect om espresso’s te maken of voor bereidingen met melk. De medium roast zorgt dan weer voor rust en harmonie.”

Sergio Herman lanceert eigen koffiemerk
Sergio Herman en Annelies Houwen Foto: Chantal Amts

Ook de naam heeft voor Herman een speciale betekenis. “Inkbrew Coffee komt van de uitspraak dat ik soms écht het heerlijke gevoel heb dat het zwarte goud door mijn aderen stroomt en de link van de zwarte vloeistof naar het inkt in mijn arm is dan ook snel gelegd.”

De bonen zijn zowel gemalen als ongemalen beschikbaar in verpakkingen van 250 gram. Koffieliefhebbers moeten voor een pakje ongeveer 8.40 euro neertellen.

Niet te missen