Beauty

Rihanna brengt binnenkort verzorgingslijn uit

Print
Rihanna brengt binnenkort verzorgingslijn uit

Foto: isopix / ig

Popster Rihanna (31) zit niet stil. Naast een eigen lingerie- en make-uplijn, wil ze een collectie huidverzorgingsproducten lanceren onder de naam ‘Fenty Skin’. Dat blijkt uit gegevens van de United States Patent and Trademark Office.

Op 25 maart 2019 werd er bij het bureau een nieuw merk geregistreerd: ‘Fenty Skin’. Dat wijst erop dat Rihanna binnenkort wellicht zal uitpakken met een collectie verzorgingsproducten. De beschrijving van het merk verraadt dat het huid- en lichaamsverzorgingsproducten zal omvatten, maar ook kits en accessoires. Het is niet de eerste keer dat er sprake is dat Riri zich op huidverzorging gaat richten. In september 2017 ontdekte een van haar fans dat de naam ‘House of Fenty’ gepatenteerd was en zou komen met verschillende crèmes en lotions. Dat merk van Rihanna is momenteel niet actief in gebruik, maar de naam bestaat wel nog.

Rihanna brengt binnenkort verzorgingslijn uit
Puma by Rihanna

Als de ‘Work’-zangeres straks haar nieuwste project op de wereld loslaat, is het de zoveelste uitbreiding van haar imperium. De wereld leerde Rihanna in 2005 kennen dankzij haar hit ‘Pon de Replay’. Daarna veroverden nog veel andere nummers de hitparades, waaronder ‘Diamonds’, ‘Umbrella’, en ‘Wild Thoughts’. Dankzij haar groeiende status als popicoon, werd ze een graag geziene gaste op verschillende modeshows van topontwerpers en rolde ze spontaan in de branche.

Eerste stappen in de mode

In 2015 had ze al in verschillende campagnes van grote merken geposeerd, waaronder Armani en Balmain, en mocht ze het zelf eens proberen achter de ontwerptafel bij Puma. Haar creatieve input resulteerde in een lijn sneakers met plateauzolen onder de naam ‘Puma by Rihanna’. In datzelfde jaar werd ze de eerste ambassadrice met getinte huid ooit voor Dior, in 2016 bracht ze een reeks futuristische zonnebrillen uit voor het luxemerk. Intussen had ze de naam Fenty geïntroduceert bij Puma en tilden haar nieuwe collecties - denk aan die sneakers met gigantische veters - het merk naar een hipper niveau. In het voorjaar van 2018 trok ze de laatste keer naar de modeweek met het sportlabel en sloeg ze haar eigen vleugels volledig uit.

Rihanna brengt binnenkort verzorgingslijn uit
Foto: dior

Lofzang voor foundation

September 2017 was een belangrijk moment voor Rihanna- en beautyfans. De zangeres lanceerde haar eigen make-upcollectie onder de naam ‘Fenty Beauty’. Die werd wereldwijd enthousiast onthaald omdat de ze veertig (!) verschillende foundations bevat met aandacht voor elk huidtype, ook de getinte huidjes. Van mode naar beauty en terug: in het najaar van 2018 stelde de Barbadiaanse superster haar lingerielijn ‘Savage x Fenty’ voor in een wervelende show in New York. Die kreeg veel lof wegens “een mooi voorbeeld van diversiteit” omdat er onder meer een zwanger model meeliep. De toekomst voor Rihanna als zakenvrouw ziet er blushroze uit. Onlangs raakte bekend dat het luxeconglomeraat LVMH, met onder meer Celine en Dior in de portefuille, 30 miljoen euro in Riahanna’s modehuis Project Loud France.

LEES OOK. Rihanna haalt highlighter uit gamma na kritiek

Rihanna brengt binnenkort verzorgingslijn uit

Vanwaar de naam Fenty? Rihanna heet voluit eigenlijk Robyn Rihanna Fenty. Dat is geen groot geheim, want de informatie staat gewoon op Wikepedia. Twee jaar geleden waren veel fans daar duidelijk nog niet van op de hoogte en reageerden ze massaal en vol verbazing op Twitter.

Niet te missen