Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee

Abonnee worden? Kies je leesformule >

1.250 palen en 300 kilometer kabels: drie jaar lang werken aan spoorlijn Hasselt-Mol

1.250 palen en 300 kilometer kabels: drie jaar lang werken aan spoorlijn Hasselt-Mol

Deze voormiddag werd in het station van Leopoldsburg de eerste dwarsligger gelegd waarin de bovenleidingen bevestigd zullen worden. Foto: Dick Demey

In het station van Leopoldsburg zijn donderdagvoormiddag de werken voor de elektrificatie van de spoorlijn Hasselt-Mol officieel begonnen. In aanwezigheid van de federale en Vlaamse ministers van Mobiliteit François Bellot (MR) en Ben Weyts (N-VA) werd de eerste dwarsligger gelegd waaraan de bovenleidingen bevestigd zullen worden. Tegen eind 2022 moet zo het hele Limburgse spoorwegnet geschikt zijn voor elektrische treinen.

Tussen vandaag en eind 2022 zullen langs de 38 kilometer lange spoorlijn 15 Hasselt-Mol in totaal 1.250 nieuwe bovenleidingspalen worden geplaatst. Samen met de dwarsliggers gaat het om 1.400 ton aan ...

Nieuwe Video's