Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee

Abonnee worden? Kies je leesformule >

woensdag 30 januari 2019 - Sint-Truiden
camera closecorrect Verwijs ds2 facebook gplus nextprevshare twitter video

“Via de Japanse internetgigant DMM wordt Sint-Truiden gepromoot voor haar historisch erfgoed en bloesempracht”, zegt schepen Hilde Vautmans, die hoopt op meer Japanse toeristen. Jozef Croughs

Sint-Truiden mikt dit jaar op 30.000 bloesemtoeristen

“Japanse menukaarten en routes voor de step”

SINT-TRUIDENSint-Truiden, de hoofdstad van het bloesemtoerisme, wil dit voorjaar 30.000 bezoekers naar de fruitstreek lokken. Daarvoor zet de stad in op beleving rond fruit, een experiment met een route met de step én... Japanners. “Sinds de komst van de Japanse eigenaar van STVV gaat er voor onze bloesems een nieuwe, toeristische markt open”, zegt schepen van Toerisme Hilde Vautmans (Open vld).

Nieuwe Video's