Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee

Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

Restaurants hebben de buik vol van Facebook-klagers: ‘‘Slechte reviews kunnen je recht naar het faillissement leiden’’

Horeca

Restaurants hebben de buik vol van Facebook-klagers: ‘‘Slechte reviews kunnen je recht naar het faillissement leiden’’

Een klant van Hofke van Bazel dreigde ermee het restaurant zwart te maken als hij zijn geld niet terugkreeg na een laattijdige annulering. Uitbaatster Gina Murin sloeg terug met een open brief op Facebook. Foto: dvk

Koks en hoteliers zijn de terreur van de kwade reviews op internet beu en gaan steeds vaker in de tegenaanval. Sterrenrestaurant Hofke van Bazel schreef een open brief om een klagende klant van antwoord te dienen, in Luik kreeg een Quick-uitbater gelijk van de rechter nadat een klant een filmpje op Facebook had gezet van een worm tussen de frieten.

Er zat een worm tussen de frieten van zijn dochter toen ze thuis aan tafel wou beginnen te eten. Dat was de schuld van Quick, vond Michel Musial uit Seraing. Hij filmde het beestje en zette het op Facebook ...