Beauty

Bella Hadid krijgt kritiek op lichaam, maar snoert haters meteen de mond

Print
Bella Hadid krijgt kritiek op lichaam, maar snoert haters meteen de mond
Het Amerikaanse topmodel Bella Hadid heeft een reeks foto’s in lingerie op Instagram geplaatst, maar die worden niet door iedereen goed onthaald. In de reacties komt er veel kritiek op haar heel slanke lichaamsbouw. “Zo mager. Dat kan niet gezond zijn”, staat er onder meer te lezen. De brunette heeft intussen van zich afgebeten.

Bella Hadid loopt eind november mee in de jaarlijkse modeshow van Victoria’s Secret in New York en is naar eigen zeggen in topvorm. “Pasbeurt vandaag. Ik kan bijna niet wachten tot jullie de mooie outfits zien. Ik ben zo dankbaar dat ik opnieuw deel mag uitmaken van de show. Ik voel me blijer en gezonder dan ooit”, schrijft ze bij een reeks kiekjes waarop ze enkel een zwart lingeriesetje en een paar laarzen met slangenprint draagt.

Het 22-jarige model rekt zich op de foto’s sensueel uit, waardoor haar slanke lichaamsbouw extra opvalt. Dat leidt echter tot snedige kritiek in de commentaren. “Dit is vel over been”, schrijft een volger. “Ik heb niets tegen slank zijn, maar dit is een ongezond voorbeeld op verschillende niveaus. Foei Victoria’s Secret om dit onrealistische beeld aan te moedigen. Dit moet stoppen”, laat iemand anders weten.

Bella Hadid krijgt kritiek op lichaam, maar snoert haters meteen de mond

Maar Bella Hadid maakt op een subtiele manier komaf met de kritiek. Ze heeft meer tekst en uitleg aan het bijschrift van haar fotoreeks toegevoegd. “Elk lichaam is anders. En elk lichaam reageert anders op een bepaald trainingsschema en een gezond dieet”, staat erbij.

Het is niet de eerste keer dat het Amerikaanse lingeriemerk kritiek krijgt omdat het met magere modellen werkt. Eind oktober haalde het Australische model met maatje 42 Robyn Lawley nog uit naar de keten omdat de modeshows niet representatief zijn voor “alle vrouwen”. Voor analist Randy Konik bij de Amerikaanse bank Jefferies is het om die reden al eigenlijk al lang “game over” voor het label.

Niet te missen