Diepenbeekse verloor maag en galblaas na drinken van giftig water: producent Coca-Cola ook in beroep veroordeeld

Print
Diepenbeek -

Coca-Cola moet betalen voor de vergiftiging die de zwangere Kathleen Steegmans (34) in 2013 opliep nadat ze een flesje Chaudfontaine dronk. Dat heeft woensdag het Antwerps Hof van Beroep beslist dat zo de uitspraak van de Hasseltse burgerlijke rechtbank in 2015 bevestigt.

De Diepenbeekse werd levensgevaarlijk ziek en verloor haar maag en gal. In het flesje bleek zinkchloride te zitten. Coca-Cola claimde dat het niet door hun toedoen erin was terechtgekomen. Op basis van de wet op de productaansprakelijkheid is de frisdrankengigant toch schuldig bevonden.

“Die wet houdt in dat producenten aansprakelijk zijn voor producten met gebreken. Consumenten moeten geen fout van de producent bewijzen, enkel dat er een gebrek is in het product en dat zij daardoor schade geleden hebben”, zegt advocaat Steve Geerdens die het opnam voor Steegmans.

De volgende stap is nu de begroting van de schade die ettelijke tienduizenden euro’s zal bedragen. Als Coca-Cola deze betwist zal de burgerlijke rechtbank in Hasselt hier later uitspraak over doen.