© Scholengemeenschap Harlindis en Relindis

STEM Quantum SpinOff project naar Parijs

Martine Scheepers en Maarten Hermans, die afgelopen schooljaar met collega Ludwig Swennen het Quantum SpinOff project begeleid hebben, zijn binnenkort in Parijs voor de internationale eindconferentie van het Ark of Inquiry Project. “Met enkele leerlingen van de studierichtingen 6 Wiskunde-Wetenschappen en 6 Industriële wetenschappen hebben we vorig jaar een nieuwe virtuele app bedacht: de C-me. Die kan je samen gebruiken met een drone die we helemaal zelf gebouwd hebben. Die kan ingezet worden door hulpdiensten bij branden, voor verkeer, in het onderwijs en bij defensie. Ook voor bewaking van industrieterreinen kan de Security Drone gebruikt worden.

Scholengemeenschap Harlindis en Relindis

Dat we met verschillende studierichtingen in het leertraject abstract-theoretisch samenwerken, is niet alleen vrij bijzonder maar biedt in het kader van STEM heel wat voordelen.” STEM staat voor Science, Technology, Engineering en Mathematics wat zoveel betekent als een geïntegreerde benadering van wetenschappen, technologie, probleemoplossend denken en wiskunde: “Allemaal vaardigheden die met de dag belangrijker worden. Er is ook heel veel interesse voor onze visie op de meerwaarde van STEM in het secundair onderwijs.” Op de eindconferentie in Parijs nemen leerkrachten uit onder meer Finland, Cyprus, Italië, Duitsland en Hongarije deel: “Dat wij daarbij zijn is een heel duidelijke erkenning van ons project.” Dit jaar gaat de groep samenwerken met een bedrijfspartner rond alternatieve energiebronnen.

Aangeboden door onze partners

Immo

Jobs in de regio