Bedrijven steeds creatiever om technisch geschoolde jongeren te overtuigen

Een mooi loon, een auto en een frietje

Bedrijven steeds creatiever om technisch geschoolde jongeren te overtuigen

Ynias Reynders (20): “Eén bedrijf organiseerde zelfs een pizza-avond, waarop alle pas afgestudeerden uitgenodigd werden.” Foto: Karel Hemerijckx

Hasselt -

Nu het diploma sinds vorige week op zak is, begint voor tal van pas afgestudeerden de zoektocht naar werk. Al zijn er ook die daar geen enkele inspanning voor moeten zullen doen. Bedrijven doen immers steeds meer moeite om jongeren met een technisch diploma recht van de schoolbanken te plukken. En als meerdere telefoontjes, een mooi loon, een bedrijfswagen, een smartphone en een laptop niet volstaan, dan moet een pizza-avond of een wekelijks bezoek van een frituur de jongeren over de streep trekken.

De jacht op technisch geschoold talent is al enkele jaren volop geopend, en wordt er zeker niet minder om. Al in januari worden jongeren, die pas in juni zullen afstuderen, door bedrijven gecontac-teerd ...

Nieuwe Video's