Keuken brandt uit tijdens kerkbezoek

Print
Keuken brandt uit tijdens kerkbezoek

De keuken raakte zwaar beschadigd door de brand. Foto: Toon Royackers

Tessenderlo -

Een hevige brand heeft zondagochtend grote schade veroorzaakt in een appartement in de Stationsstraat in het centrum van Tessenderlo. Terwijl de bewoonster met haar familie naar de kerk van Jehova’s Getuigen in Geel was, raakte een pannetje op het vuur oververhit.

De bewoonster had gisterochtend eerst nog met familie ontbeten in het appartement in de Stationsstraat. Vermoedelijk is door vergissing of het stoten tegen een knopje van het fornuis het vuur aan blijven staan. De bewoonster en haar familie waren al naar Geel om er de mis van Jehova’s getuigen bij te wonen. De eigenaar van het pand, Paul Duchesne, woont vlak achter het appartement. Hij zag de rook en alarmeerde de hulpdiensten. Brandweer Tessenderlo kreeg het vuur in de keuken na enkele minuten onder controle. De ploeg kon voorkomen dat de vlammen oversloegen naar de aanpalende woningen en het Blokker warenhuis. “Door de hevige rook hebben we wel last in onze eigen woning”, legt eigenaar Paul Duchesne uit. “Maar gelukkig is de brand beperkt gebleven tot het huurappartement.” Dat is onbewoonbaar verklaard. Voor de bewoonster werd zondag nog een noodwoonst gezocht.


Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio