“Dagelijkse borrel is gezond’

Debat en expo met affiches over reclame voor alcohol

Wat kan en wat niet, als het gaat om alcoholreclame. Dat is het onderwerp van een debat aan de PXL. Foto: HBvL

Hasselt -

Een goede fles jenever moet zijn zoals een goede vrouw: rondborstig, vurig rood, met flinke lenden en brede heupen. Voor u denkt dat Donald Trump zich weer eens heeft laten gaan: niet lang geleden konden jenevermerken nog reclame maken met dit soort praat. “Vandaag niet meer. Maar hoe dan wel? Mag je nog reclame voor alcohol maken, of kan dat niet meer? Met die vragen gaan we vandaag in debat aan de PXL. Ook de studenten willen we zeker het woord geven, want studenten en alcohol gaan nog altijd vaak samen”, zegt spreker Davy Jacobs van het Hasseltse Jenevermuseum.

De discussie rond Zwarte Piet is klein bier in vergelijking met de affiches waarmee brouwers en producenten van het sterkere spul in het verleden wegkwamen. Moeder de vrouw die op kousenvoeten de fles ...

Nieuwe Video's