Mode

Doet deze kerstreclame ook jouw hart smelten?

Print
Naar jaarlijkse gewoonte lanceert de Britse warenhuisketen John Lewis een emotionele kerstreclame die mensen overal ter wereld helemaal week maakt. Deze keer is er ruimte voor een vleugje humor met Buster de Boxer de hoofdrol. Het sportje staat nog geen dag online, maar is wel al bijna 50.000 keer is bekeken.

Buster de boxer kijkt hoe een kleine meid op haar bed springt op de avond voor Kerstmis. Wat blijkt? De papa van het meisje is in de tuin een grote verrassing aan het opbouwen voor zijn dochter: een trampoline. Verschillende bosdieren, van vosjes tot eekhoorntjes - testen het speelgoed uit Buster ziet het allemaal gebeuren, maar zit binnen en kan helaas niet meespelen.

Op kerstochtend komt het meisje al lopend van de trap en ziet ze de trampoline in de tuin. Ze wil er meteen op springen, al is iemand haar voor. Buster holt naar het speeltuig en laat zich helemaal gaan. Realistisch? Niet echt, maar het doel van de reclame is duidelijk. Het warenhuis wil immers aantonen dat ‘het cadeautjes in het gamma heeft waar iedereen blij van wordt’.

Begin deze week verscheen een valse reclame van het warenhuis, gemaakt door de Britse Nick als een schoolproject. In zijn filmpje staat een eenzame sneeuwman centraal. De onofficiële reclame is intussen al bijna een miljoen keer bekeken via YouTube. Velen lieten toen weten dat zijn creatie prachtig is en dat John Lewis hem in dienst moet nemen.

Niet te missen