© Kevin Mathijs

Stad Bilzen verruimt digitale dienstverlening

De sociale media zijn niet meer weg te denken uit het stedelijk communicatiebeleid. Daarom breidt de stad Bilzen haar digitale dienstverlening verder uit met de applicatie WhatsApp en gratis wifi voor inwoners en bezoekers.

Kevin Mathijs

Kevin Mathijs, Dienst Communicatie: “WhatsApp stelt onze medewerkers in staat om snel en duidelijk berichten van inwoners te beantwoorden tijdens de openingsuren van de stedelijke diensten. Om het nummer van de stad Bilzen toe te voegen aan uw WhatsApp-contactenlijst opent u ‘Telefoonboek’ en geeft u als nieuw contact ‘stad Bilzen’ in en het telefoonnummer 0477 99 35 25. Vervolgens activeert u WhatsApp en refresht u uw adresboek en contactenlijst via de tab ‘Contacten’ en de knop ‘Vernieuwen’ in het menu.”

Het is niet mogelijk om naar het WhatsApp-nummer te bellen of een sms te sturen. Alle inkomende gesprekken worden automatisch doorgestuurd naar de Dienst Onthaal.

Tegelijk kunnen Bilzenaren en bezoekers voortaan gratis gebruikmaken van wifi in verschillende gebouwen die eigendom zijn van de stad. Er komen zogenaamde hotspots in o.m. het stedelijk administratief centrum, dienstencentrum Territorium, Kunstkoepel – Academie voor Beeld, vrijetijdscentrum en bibliotheek De Kimpel, het Seniorenhuis en het stadhuis op de Markt.

Alle hotspots zijn aangeduid met een speciaal logo. Wie op één van bovenstaande locaties online wil gaan, activeert wifi op zijn mobiele toestel en zoekt naar ‘Bilzenguest’. Steven Coenegrachts, Dienst I.T.: “Start uw browser op en wacht op het wifi-portaal. Men kan zich aanmelden d.m.v. een social login, meer bepaald Facebook, Google of een LinkedIn-account. Dan start de website van de stad Bilzen op en kan de gebruiker gratis surfen. In tegenstelling tot vroeger is er dus geen aparte code meer nodig.“

Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio