Mode

Modeketen krijgt kritiek op plus size-reclame

Print
Modeketen krijgt kritiek op plus size-reclame

Foto: Forever 21

De Amerikaanse modeketen Forever 21 heeft een nieuwe manier gevonden om haar kleren voor jonge vrouwen met een maatje meer te promoten: via een speciaal account op Instagram. Geen goede zet, zo blijkt, want fans vinden de modellen op de foto’s de naam ‘plus size’ onwaardig.

De keten heeft sinds jaar en dag een collectie voor jonge vrouwen met een maatje meer. Sinds drie weken willen ze die extra promoten via Instagram. De keten riep een account 'Forever 21 Plus' in het leven en wil langs deze weg tonen welke stukken in grote maten ze in huis hebben. Een aankondiging op de gewone Instagram-pagina van het merk afgelopen woensdag, leverde naast meer dan 130.000 likes echter ook veel ongenoegen op van jongedames met vrouwelijke vormen.

Ze zijn niet te spreken over de modellen op de foto’s die de kleren in grotere maten aanprijzen. Hun kritiek luidt dat die meisjes een normale lichaamsbouw hebben en dat de term ‘plus size’ absoluut niet bij hen past. “Naast hen ben ik wellicht superdik”, schrijft een vrouw onder een foto. “Julie moeten echt voorkomen dat vrouwen met een gewone lichaamsbouw zich als een walvis gaan voelen”, staat er in en reactie van een andere misnoegde vrouw. Velen vinden ook dat de term ‘plus size’ overbodig is. “Waarom moet die plus erbij? Kunnen ze de kleren niet gewoon tussen de andere hangen?”

De modeketen, die op de extra pagina al meer dan 10.000 volgers heeft, heeft nog niet op de heisa gereageerd.

 

A photo posted by forever21 (@forever21) on

 

A photo posted by Forever21Plus (@forever21plus) on

 

A photo posted by Forever21Plus (@forever21plus) on

 

A photo posted by Forever21Plus (@forever21plus) on

 

A photo posted by Forever21Plus (@forever21plus) on

 

A photo posted by Forever21Plus (@forever21plus) on

 

A photo posted by Forever21Plus (@forever21plus) on

Niet te missen