Aldi onder vuur door ongepaste naam voor vuurwerk

Print
Aldi onder vuur door ongepaste naam voor vuurwerk

Foto: EPA

Supermarktketen Aldi ligt onder vuur in Duitsland. De aanleiding daarvoor is dat ze vuurwerk verkoopt met de naam ‘Paris’. Ongepast, aldus de (sociale) media.

Het hoort bij Nieuwjaar zoals een kater en dronken danspasjes: vuurwerk. Elk jaar trekken vele duizenden mensen dan ook naar de winkel om hun voorraad in te slaan. In Duitsland is dat niet anders. De mensen kunnen er in Aldi terecht voor vuurwerk met als naam ‘Paris’.

Een wel erg foute naam, oordelen enkele media. “Faux-pas marketing”, noemt de gespecialiseerde website Meedia het. Huffington Post vindt het “smakeloos” en Die Welt vindt Aldi zich moet schamen. Ook op sociale media zijn de reacties niet mals.

De aanslagen in Parijs liggen nog maar zes weken achter ons en het is dan ook ongepast om daar nu al mee uit te pakken, is de teneur. “We zijn verbaasd door de reacties”, vertelde een woordvoerder van Aldi aan persagentschap DPA. “Dat vuurwerk wordt al maanden van tevoren gemaakt. De Paris-reeks ging al in februari in productie en dus lang voor de aanslagen.”