3,8 miljoen euro dankzij Rode Neuzen

Print
3,8 miljoen euro dankzij Rode Neuzen

Foto: BELGA / James Arthur

De eerste editie van de “Rode Neuzen Dag” heeft in totaal 3.858.814 euro opgehaald. Dat is zaterdagavond bekendgemaakt tijdens de slotshow op VTM.

De bedoeling van de Rode Neuzen Dag is om jongeren met psychische problemen te helpen. Tegelijkertijd hopen de initiatiefnemers ook het taboe rond psychische problemen te doorbreken. Het initiatief werd al in mei gelanceerd door VTM, Q-Music en Belfius. Sindsdien werden 351.653 rode neuzen verkocht en werden in heel Vlaanderen meer dan 1.600 acties georganiseerd.

Zaterdag werd de actie op VTM afgesloten met een slotgala dat gepresenteerd werd door Koen Wauters en Jonas Van Geel. Q-Music was vrijdagochtend ook al van start met een radio-marathon van 40 uur.

Het ingezamelde geld zal nu worden overgemaakt aan een fonds, beheerd door de Koning Boudewijnstichting, dat gebruikt wordt om initiatieven te ondersteunen die psychologische hulp aanbieden aan jongeren.

De volgende editie van de Rode Neuzen Dag zal plaatsvinden in 2017.