Aldi ziet weinig gelijkenissen tussen Jupiler en Buval

Print
Aldi ziet weinig gelijkenissen tussen Jupiler en Buval

Brouwer AB InBev gaat bekijken of het stappen zal ondernemen tegen het Aldi-bier Buval, zo meldt VTM Nieuws. Het logo en de kleuren van het nieuwe Buval-blikje vertoont opvallende gelijkenissen met dat van Jupiler. In een reactie zegt Aldi zich van geen kwaad bewust te zijn.

AB InBev zegt zich ervan bewust te zijn dat het logo en de kleuren van het merk Buval een sterke gelijkenis tonen met het eigen merk Jupiler. Het bedrijf bekijkt de zaak, zo luidt het.

In een reactie zegt supermarktketen Aldi zich van geen kwaad bewust te zijn. 'De Buval pils heeft recent enkele wijzigingen ondergaan, maar de kleurencombinatie wit-zwart-rood gebruiken wij al jaren. AB Inbev heeft ons daarop nog nooit aangesproken. Wij zijn ons dan ook van geen kwaad bewust, en zijn het ook niet eens met de stelling dat er ‘veel gelijkenissen’ zijn', aldus het bedrijf in een schriftelijke reactie.

'Alle verpakkingen die wij op de markt brengen worden voor ons door een gespecialiseerd bureau vooraf gecontroleerd, precies omdat wij willen vermijden dat er gelijkenissen met andere producten zouden zijn. Wij gaan altijd uit van onze eigen sterkte en creëren onze eigen verpakkingslijnen. Wij streven er uiteraard wel naar om onze producten de uitstraling te geven die ze op basis van hun hoge kwaliteit verdienen', argumenteert Aldi verder. Buval wordt gebrouwen door brouwerij Martens uit Bocholt.