‘Eerlijk logo van Coca-Cola’ gaat viraal

Print
‘Eerlijk logo van Coca-Cola’ gaat viraal

‘We genieten allemaal wel eens van zoete frisdranken, maar laat ons eerlijk zijn: het is vergif.’ Met die boodschap ontwierp Fabio Pantoja een ‘eerlijk logo voor Coca-Cola’.

Het eerlijke logo behoudt het lettertype en de algemene vorm van de Coca-Colaletters, maar in plaats van een witte invulling, plaatste de ontwerper uit Nicaragua alle lichaamsdelen en organen die worden aangetast door het zoete drankje in de letters.

Wie goed kijkt, kan de hersenen, de lever, de blaas, de maag, de dunne darm, de nieren, het zenuwstelsel, de botten, het hart, de ogen, de dikke darm, de huid en de pancreas terugvinden in de letters. Het ontwerp lijkt erg kritisch, maar Pantoja geef toe dat hij het design vooral ontworpen heeft om er zelf een les uit te trekken. ‘Ik wil Coca-Cola niet viseren. Het is gewoon een geheugensteuntje voor mezelf om dat vergif niet meer te drinken.’