Dode na brand in kelder van appartementsgebouw: brandtrap was afgesloten

Print

In het Nederlands Limburgse Roermond is in de nacht van vrijdag op zaterdag een man overleden na een brand in een kelderbox van zijn flatgebouw. Dat meldt nieuwswebsite 1limburg.nl. De oorzaak van de brand is nog onbekend. Wel is intussen duidelijk geworden dat één van de brandtrappen van het flatgebouw was afgesloten.

De brand ontstond vrijdagavond in een flatgebouw aan de Olieslagerstraat. De brandweer snelde ter plaatse en vond het slachtoffer in een kelderbox. De man lag er vermoedelijk al een uur en werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Onderweg overleed hij echter aan zijn verwondingen.

De brand veroorzaakte heel wat rookontwikkeling. 71 bewoners moesten daardoor hun woning verlaten. Voor sommigen liep dat niet van een leien dakje. Ze moesten de brandtrap nemen maar kwamen voor een gesloten deur te staan. Een stevig kettingslot hield de deur dicht. De brandweer moest een betonschaar gebruiken om de mensen doorgang te verschaffen. 'Het is absoluut niet de bedoeling dat de brandtrap is afgesloten', klinkt het bij de verhuurder van het gebouw. 'We gaan onderzoeken waarom en door wie dat gebeurd is.'