© Dick Demey

voetbal - Vijf clubs bundelen krachten met Carrefour

Maaseik-spelers op stickers Panini

Elke doorsnee voetballiefhebber is wel bekend met het fenomeen Panini. In het verleden waren deze stickerboeken enkel voorbehouden voor de ‘echte voetbalgoden’, maar daar brengt Carrefour Maaseik binnenkort verandering in. Het warenhuis brengt vanaf oktober een stickerboek uit, met daarin de (jeugd)spelers, trainers en begeleiders van FC Neeroeteren, Opoeteren, SLW Maaseik, Voorshoven en Waterloos.

Ben SAELMANS

‘Dit is een uitloper van de nationale actie’, reageert Suzy Cretskens van Carrefour Maaseik. ‘Die actie met Rode Duivels was een enorm succes. Nu focussen we ons op de lokale clubs uit eigen gemeente. Die reageerden allemaal erg positief.’

‘Alle voetbalclubs van Maaseik met een jeugdwerking worden dan ook in het stickerboek opgenomen’, reageert Waterloos-voorzitter Schrijvers.

Uitstraling

‘Toen we werden gecontacteerd, hebben we niet lang getwijfeld over de deelname. Het kost ons als club niets en het geeft een positieve uitstraling. Het is leuk dat niet enkel de senioren, maar ook de jeugdspelers in de schijnwerpers staan. Zij zijn toch de toekomst van onze club en komen op deze manier in een positief daglicht.’

Ook SLW Maaseik is fan van de actie. ‘Dit initiatief leeft binnen de hele club’, geeft SLW-trainer Decrae toe. ‘Iedere speler heeft zijn toestemming moeten geven en binnenkort zullen er foto’s worden gemaakt.’ Het boek zal verschijnen onder de titel “Verzamel al je Maaseiker voetbalhelden”. ‘We hebben ondertussen ook een groot spandoek achter het doel gehangen om de actie in de kijker te zetten. Vroeger heb ik zelf ook nog stickers van Panini gespaard. Het zal voor mij toch een vreemd gevoel geven om mezelf op sticker te zien. Ik kan je alvast verzekeren dat het trouwens niet alleen onder de allerkleinsten in onze club leeft, maar ook bij de senioren’, besluit Decrae.

Testcase

‘De actie verloopt volgens het gekende principe: bij aankoop van x-aantal euro ontvangt men een zakje met stickers’, zegt Suzy Cretskens. ‘We gaan ook ruilbeurzen organiseren in onze winkel en in de diverse kantines. Want er is toch niks zo leuk als iemand die een sticker van zichzelf of zijn buur of kleinkind kan verzamelen en/of ruilen. Maaseik fungeert trouwens als testcase voor Carrefour. Als dit aanslaat, breiden zij de actie mogelijk verder uit.’