Hond sterft na eten van vergiftigde appel in Munsterbos

Print
Hond sterft na eten van vergiftigde appel in Munsterbos

Foto: HBvL

Bilzen -

Een labrador die een vergiftigde appel had opgegeten in het Munsterbos in Munsterbilzen, is donderdag op amper een uur overleden. De appel was vergiftigd met Temic, een pesticide dat al bijna tien jaar verboden is in Europa.

De hond werd met spoed binnengebracht bij dierenartspraktijk Brands in Bilzen. “De hond was heel ziek”, zegt de dierenarts. “Toen ik het braaksel, dat het baasje had meegebracht uit het bos inspecteerde, werd mijn vermoeden van vergiftiging bevestigd. De fijne roze korrel van het vergif Temic, een verboden vergifsoort, was in grote hoeveelheden aanwezig in de stukjes appel. Het vergif werkt direct in op het zenuwstelsel. Een tegengif is er niet. Korte tijd later is de labrador gestorven.”

Lees dit weekend meer in Het Belang van Limburg.


Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio