Proximus heeft ‘pack’ voor groepsaankoop

Print
Proximus heeft ‘pack’ voor groepsaankoop

Foto: BELGA

Proximus zal met een nieuw samengesteld 'pack' van diensten deelnemen aan de groepsaankoop die werd gelanceerd na protest van misnoegde Telenet-klanten. Wie daarop intekent, krijgt de garantie dat er geen prijsverhoging komt in 2015. Dat zegt Proximus-woordvoerder Jan Margot. Voor de andere Proximus-diensten zijn prijsverhogingen 'niet uit te sluiten', zegt topvrouw Dominique Leroy in verschillende interviews met kranten en tijdschriften.

Telenet kreeg veel kritiek omdat het enkele van zijn prijzen eind januari zal verhogen. Een misnoegde consument begon daarop via Facebook een campagne om een groepsaankoop op te starten. Proximus toonde interesse, net als budgetmerk Scarlet -ook van Belgacom- en TV Vlaanderen. Iedereen, ook de bestaande Proximus-klanten dus, zou via de groepsaankoop kunnen intekenen op het speciaal samengestelde Proximus-pack met telecomdiensten.

Voor de andere, bestaande, packs van Proximus sluit Leroy geen prijsverhogingen uit. Wel zegt ze geen 'pure' verhogingen te zullen doen, maar wel stijgingen die gekoppeld zijn aan extra diensten of producten.

Over de recente naamsverandering, Proximus werd de merknaam voor alle producten, geeft Leroy aan dat het de bedoeling is om op termijn alles onder de naam Proximus te brengen. Nu staat op de beurstabellen nog Belgacom als naam, maar dat zou dus ook veranderen. Wanneer precies, kan de CEO nog niet zeggen.

Leroy zegt ook dat het economisch gezien geen steek houdt het staatsbelang van 53,51 procent in Belgacom te verkopen. 'Ons aandeel biedt een brutodividendrendement van 6 procent, terwijl de staat leent tegen 1 procent. Pure winst', laat ze optekenen. Leroy ziet liever een stabiele referentieaandeelhouder dan een versnipperd aandeelhouderschap.