Voorlopig al bijna 2,5 miljoen euro voor Nederlandse actie Serious Request

Print
Voorlopig al bijna 2,5 miljoen euro voor Nederlandse actie Serious Request

Foto: NOVUM

In Nederland heeft de 3FM-actie “Het Glazen Huis” tot nu toe 2.402.675 euro binnengehaald. Daarmee loopt de actie, waarvoor dj’s Gerard Ekdom, Coen Swijnenberg en Domien Verschuuren zich in Haarlem in het Glazen Huis hebben laten opsluiten, iets voor op die van vorig jaar, meldde een woordvoerster van 3FM zaterdag.

Het is de tweede dag; op kerstavond beëindigen de dj’s Serious Request 2014. De dj’s maken 24 uur per dag radio en televisie, zonder dat ze iets eten. De opbrengst gaat dit jaar naar vrouwen en meisjes die slachtoffer zijn van seksueel geweld in conflictgebieden.

Volgens de woordvoerster wordt het steeds iets drukker op de Grote Markt in Haarlem, waar het tijdelijke onderkomen van de dj’s staat. Dat is fijn, zei de woordvoerster, want “de mensen slepen de dj’s vooral de avond en de nacht door”. Ze hoopt dan ook dat er ook ‘s nachts mensen naar het Glazen Huis zullen komen. Ook was het positief dat de verwachte storm zaterdag niet heeft doorgezet, waardoor mensen ongehinderd naar Haarlem konden komen.

Bij ons ging donderdag in het provinciaal recreatiedomein De Schorre in Boom “De Warmste Week” van start, de jaarlijkse Music For Life actie van Studio Brussel. Drie presentatoren - Vincent Byloo, Sam De Bruyn en Linde Merckpoel - draaien nog tot en met kerstavond 24 uur op 24 verzoekplaatjes. Luisteraars kunnen geld geven voor die liedjes, maar ook zelf acties op poten zetten voor een van de 861 goede doelen die voor deze editie geregistreerd werden.

(belga)