Food

Eet jezelf jong

Print
Eet jezelf jong

Foto: **

Botox, antirimpelcrèmes of peelings. Cosmetische middeltjes die ons jonger doen lijken, zijn ruimschoots voorhanden. Maar wist je dat je de tand des tijds ook tegen kan gaan door een aantal verjongende voedingsmiddelen op je dagelijkse menu te plaatsen? Een overzicht.

1. Havermout

Een bordje havermoutpap bij het ontbijt is niet enkel gezond, zo blijkt. Havermout bevat immers aminozuren en vitamine E die de huid voeden, schade door blootstelling aan de zon bestrijden en de vrije radicalen waaraan de huid wordt blootgesteld neutraliseren.

2. Cafeïne

Cafeïne zal de bloedvaten samendrukken en je huid mooi egaal doen lijken. Vergeet dat kopje koffie dus 's morgens niet vooraleer je de deur uitgaat.

3. Mozzarellakaas

Niet enkel de huid draagt bij tot een jeugdig uiterlijk, ook het gebit speelt een belangrijke rol. Een tandpastaglimlach kan jou meteen enkele jaren jonger doen lijken. Voedingsmiddelen met een hoog calciumgehalte, zoals mozzarella, zullen dan ook het glazuur beschermen en zelfs verstevigen voor een perfect gebit.

4. Pompelmoes

Pompelmoes werkt niet enkel vetafdrijvend, het zit ook boordevol vitamine C die de groei van collageen stimuleert en zo het slap worden van de huid helpt te voorkomen.

5. Walnoten

Walnoten bevatten omega-3-vetzuren die het vochtgehalte in de huis op peil helpt te houden en zo rimpelvorming helpt te voorkomen. Staat er een slaatje op het menu, gooi er dan wat walnoten bij en draag zo bij tot een gezonde, fris ogende huid.

 

 

 

Niet te missen