Vliegtuig keert terug na nootjesincident

Print
Vliegtuig keert terug na nootjesincident

Kapsones, zo werd het gedrag van Cho Hyun-Ah, vice-president van de Zuid-Koreaanse luchtvaartmaatschappij Korean Air, omschreven. De bediening aan boord van de vlucht New York - Seoel van Korean Air was naar haar mening zo slecht dat de purser, het hoofd van het cabinepersoneel, nog voor het opstijgen het vliegtuig moest verlaten. Dat het toestel al aan het taxiën was naar de startbaan, maakte haar niet uit. Het toestel moest terugkeren naar de parking en de onfortuinlijke man mocht beschikken.

Wat was het probleem? Cho, dochter van de grote baas van Korean Air, maakte een scène omdat ze ongevraagd macadamianoten geserveerd kreeg; daarenboven gebeurde dat tot haar afgrijzen niet in een kommetje, maar in een zakje. ‘Onrespectvol’, zo oordeelde ze, en een flagrante aanfluiting van de voorschriften en dus een bedreiging voor de veiligheid van de 250 passagiers. Het toestel keerde dus terug en pikte een nieuwe purser op.

Korean Air liet weten dat het toestel met elf minuten vertraging op de bestemming was. Het Zuid-Koraanse ministerie van Transport heeft een onderzoek ingesteld.