Nieuw reisplatform TravelXenarjo richt zich op 50-plussers

Print

Vijf Vlaamse reisorganisaties hebben de handen in elkaar geslagen en het online reisplatform TravelXenarjo opgericht. Dit platform moet inspiratie bieden aan 50-plussers die hun manier van reizen willen veranderen.

Het online platform is het resultaat van een samenwerking tussen Davidsfonds Cultuurreizen, Intersoc, Joker, Omnia Travel en Westtoer en richt zich op 50-plussers. ‘Uit trendonderzoek is gebleken dat deze categorie van mensen plots anders kan reizen’, vertelt Frederik Beeckx, directeur bij Xenarjo.

‘Er moet geen rekening meer gehouden worden met de schoolvakanties van de kinderen, het huis is afbetaald waardoor er financieel meer mogelijk is en vaak is de carrière gemaakt. Willen ze alleen reizen, in groep, met gelijkgestemden of met generatiegenoten? Voor veel reisorganisaties is het moeilijk om deze mensen naar het juiste aanbod te gidsen.’

Reischeque

Het platform bundelt het aanbod en reislustigen kunnen aan de hand van reisaanbod, ervaringen van andere reizigers of artikels over de streek uitzoeken welke reis het best bij hen past.

De vijf reisorganisaties die aan het platform meewerken, hebben een complementair aanbod. ‘De reisformules overlappen elkaar niet’, zegt Johan Smeuninx van Davidsfonds Cultuurreizen. ‘We behouden onze doelgroep, het platform is vooral een middel om deze beter te bereiken.’

TravelXenarjo lanceert ook meteen een reischeque die bij elke partner van het platform kan worden gebruikt en perfect kan dienen als geschenk.

Externe links