Airbnb pakt uit met magazine

Airbnb, een Amerikaanse boekingssite waarop privé-accommodaties worden aangeboden, lanceert een eigen magazine. Dat zal Pinapple heten en telkens drie steden onder de aandacht brengen. Deze week verschijnt het eerste nummer in de Verenigde Staten.

vwh

Airbnb werd opgericht in 2008 en sindsdien boekten miljoenen vakantiegangers een appartement, of vakantiewoning via de site. Nu stort het bedrijf zich ook in de magazinewereld met Pineapple. Hiermee wil het naar eigen zeggen ‘mensen een nieuwe kijk bieden op reizen’.

Het blad zal vier keer per jaar verschijnen in het noorden van de Verenigde Staten en Europa, 11 euro kosten en 128 pagina’s bevatten vol informatie over drie steden. Londen, Seoel en San Francisco zijn het eerst aan de beurt. Lezers zullen onder meer ontdekken waar ze lekker eten, waar ze cultuur kunnen opsnuiven en waar de hipste winkels liggen.

‘Reizen gaat over connecties en sociaal contact. Ons magazine wil de emotionele en praktische kant ervan samenvoegen’, zegt Jonathan Mildenhall, hoofd van de marketingafdeling bij Airbnb.

Niet te missen