© Raymond Lemmens

‘Betaal voor internet en krijg het niet’

Alex geeft les op een technische school en moet op dit moment volop eindwerken verbeteren. Internet is dan ook onontbeerlijk voor hem. Maar net daar knelt nu al meer dan een week het schoentje.

mige

Eind september zei Alex zijn abonnement voor internet op bij Proximus en stapte over naar Edpnet want voor zijn vaste telefoon was hij bij Edpnet een tevreden klant.

Zo gezegd, zo gedaan, zou je denken, maar niets bleek minder waar. Alex ondervond het ene probleem na het andere. Eerst werd zijn internet bij Proximus twee dagen te vroeg afgesloten, vervolgens ontving hij toch nog een factuur van Proximus voor de maand oktober en op 6 november bleek ineens dat zijn internet en vaste telefoonlijn volledig afgesloten waren.

Ontelbare telefoontjes naar Proximus en Edpnet leverden niets op. Vrijdag had Alex nog steeds geen internet.

Alex’s internet terug openstellen blijkt moeilijker dan gedacht. Bij Proximus zijn ze duidelijk: “Meneer Frederickx is sinds 30/9 geen klant meer bij Proximus. Edpnet moet onderzoeken wat de oorzaak is van de onderbreking van de diensten van zijn klant. Wij hebben geen toegang meer tot de info van deze persoon.” Vervolgens bellen we even met Edpnet. “Er is iets misgelopen met Proximus waardoor we geen metingen kunnen doen. We proberen dit probleem zo snel mogelijk op te lossen”, klinkt het bij de klantendienst.

Alex kan maar niet geloven dat meer dan een week later er nog steeds geen oplossing gevonden is. Wordt dus vervolgd.