Limburgs modemerk brengt ode aan Jeneverfeesten en Hasselts hert

Print
Limburgs modemerk brengt ode aan Jeneverfeesten en Hasselts hert
Hasselt -

De Hasseltse Jeneverfeesten blazen dit jaar 25 kaarsjes uit, tijd dus voor een eerbetoon.

De Hasseltse Jenever krijgt een ware opkikker door het Limburgse trendy modemerk Titi + The German Kid. ‘Eeuwenlang was het hert het symbool van Hasselt. Het prijkte op vlaggen en wimpels, het sierde de briefhoofden van gemeentelijke brieven, het was het hart van het officiële wapenschild. Jeneverstokers noemden hun product zelfs Hertekamp. De jongste decennia werd het hert verbannen. Het mocht nog in het stadslogo verschijnen, maar op een bescheiden manier. Naar aanleiding van de 25ste editie van de Hasseltse Jeneverfeeste, een feestelijke editie, wordt het Hasselts hert in zijn eer hersteld’, aldus het Limburgse modemerk.

Titi + The German Kid lanceert daarom sokken met het fameuze hert op gedrukt.


Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio