© Mediahuis

© Mediahuis

thumbnail: null
thumbnail: null

Renault schrapt seksistische filmpjes

Een vrouw schrijft haar telefoonnummer op een inlegkruisje en schuift dat achter de ruitenwisser van haar fout geparkeerde Renault. Met zo’n filmpje maakte Renault België reclame voor een nieuwe wagen. Maar na protest moest de autofabrikant de campagne na drie dagen alweer intrekken.

mige

Een vrouw die haar Twingo parkeert in een grasperkje en haar excuses en telefoonnummer achterlaat op een inlegkruisje achter de ruitenwisser. Een Twingo-rijdster wier schmink is uitgelopen en een stem die offscreen zegt dat vrouwen bij een testrit gratis lippenstift krijgen. En een vrouw die haar lief dumpt voor een andere man en zijn schattige bruine hond, terwijl de voice-over zegt dat vrouwen twee dagen tijd krijgen om de kleurkeuze van hun nieuwe Twingo te veranderen.

Met die drie filmpjes, gemaakt door de Belgische tak van reclamebedrijf Publicis, wilde Renault in België de nieuwe Twingo lanceren. “Ze waren een initiatief van Renault België en zijn eerst op de Facebook-pagina van Renault België verschenen”, zegt Karl Schuybroek, directeur communicatie bij Renault België. PDM

Lees het volledige artikel vandaag in uw krant.