© Dick Demey

© Klier

Hotel weigert tegoedbon

Twee jaar geleden gaf Anneleen Willems (25) haar ouders een bon voor een lang weekend weg in een hotel in Duitsland. Ze kocht de bon op de Nederlandse website Hotel voor ons, zoals ze al wel vaker gedaan had. Telkens wanneer haar ouders hun kerstcadeau wilden verzilveren, bleek er echter een probleem.

CB

Telkens als Anneleens ouders trachtten te boeken in Hotel Buckman, kregen ze een standaardmail terug waarin stond dat het hotel volzet was. Na een tijdje begon Anneleen dat vreemd te vinden en probeerde ze zelf eens te reserveren zonder de bon: er was onmiddellijk plaats.

Daarop besloot Anneleen contact op te nemen met Hotel voor ons. “Je zou denken dat ze een andere bon voor mij zouden kunnen regelen of dat ik mijn geld zou terugkrijgen, maar niets van dat alles”, zucht Anneleen.

Eind maart belden we Henk Sterkenburg van Hotel voor ons op. Hij zit verveeld met de situatie en zal het hotel nog eens voor ons contacteren. De bon terugbetalen of een andere bon geven, was geen optie. Sterkenburg had namelijk de 120 euro van de bon al aan het hotel gestort dus hij had dat geld zelf niet meer.

Ondertussen zijn we twee jaar verder en zijn Anneleens ouders nog altijd niet op weekend kunnen gaan. En de bon? Die vervalt binnenkort.

Lees het volledige artikel vandaag in Het Belang van Limburg.